Friday, April 23, 2010

keluarga saya tinggal di kota tinggi...kota tinggi walaupun dearahnya kecil namum terdapat banyak tempat2 yang menarik untuk dilewati...seperti makam sultan mahmud mangkat di julang , di situ juga terdapat satu makam kucing bertanduk ..adakah anda pernah mendenganya...makam laksamana Benta dan banyak lg dn adajuga homestay....

Di kota Tinggi yang menariknya ada satu air terjun (water full) wah! sungguh nyaman dan sejuk sekali airnya.....
Cuma satu saja kelemahan di kota tinggi . Nama bandar Kota Tinggi tp .bila musim hujan selalu saja dilanda banjir...kesihan penduduk2 di kota tinggi....

walau bagaimana pun aku berbangga menjadi anak kota Tinggi dan keluargaku...kerana disitu aku dibesarkan di sekolahkan sehingga aku berkahwin dan tinggal di Bandaraya melaka...dengan hasil jualan kelapa sawit itu juga lah yg terbanyak pengeluarannya di Johor...rami yg telah berjaya...

sekian ... salam sayang dari aku di bumi melaka..

No comments:

Post a Comment